"Vi ökar både försäljning och uppmärksamhet av våra uppsättningar"
Showtic ville öka kännedomen om sina evenemang och därigenom öka biljettförsäljningen till aktuella events. De hade tidigare arbetat med rörligt material men var nyfikna på att testa ett native-upplägg för att se vilken effekt det hade på målgruppen.
Tillsammans med Story Medias team skapades en digital kundtidning som fylldes med artiklar om konserter, musikaler och teaterföreställningar. Skådespelare och producenter intervjuades och citerades och läsaren kunde enkelt klicka sig vidare direkt till biljettförsäljningen.
Showtic lyckades öka kännedomen om flera av sina föreställningar och med det ökade även biljettförsäljningen snabbt.
”Det bästa med Story Media är de visar ett starkt engagemang för det vi jobbar med och skapar innehåll som verkligen känns ”spot-on”. De har dessutom ett konkurrensmässigt erbjudande som levererar goda resultat. Vi kan se hur kampanjerna generar trafik till vår hemsida som både ökar försäljning och uppmärksamhet av våra uppsättningar. De låter oss även vara delaktiga och håller oss i loopen under hela processen för försäkra ett lyckat samarbete. Vi är jättenöjda.”