Stäng
Framtidsmedia

Möt en medarbetare: Ehsan Zahedi


Ehsan Zahedi var en stjärnsäljare långt innan han valde att ta steget till Story Media och Framtidsmediagruppen. Här fortsätter han att slå sina säljrekord – och rekommenderar sin arbetsplats till andra som vill göra samma resa.
– Här finns möjligheten att få alla verktyg som behövs för att bygga en riktigt bra säljkarriär.   

 

 

Vill du jobba med sälj? Här skickar du in din ansökan

För Ehsan Zahedi handlar försäljning om att presentera det som är bra med produkten han erbjuder och få kunden att förstå dess värde. Han menar dock att ”det riktiga jobbet” inte börjar förrän affären är inne.
– För mig är det viktigt att mina kunder känner att vi har en tät dialog löpande under kampanjperioden, även när vi har gått live. De ska inte behöva fråga mig hur deras kampanj går, den informationen ser jag till att förse dem med innan de ens har hunnit tänka tanken.

Att sälja innehållsmarknadsförning kräver ett stort driv och fokus på att snabbt kunna hitta kreativa lösningar. Ehsan rekommenderar dig som säljer att alltid måna om kundens hårt förvärvade pengar som om de vore dina egna. Det kommer att skapa en förlängd relation med kunden – och hjälpa dig att göra fler affärer i längden. 

”Viktigt att jobba på kundens sida”
Att ta hand om kunden är ett långsiktigt engagemang och något han ser som ett måste. 
– Hur håller man sig annars på toppen? En första affär med en ny kund kan de flesta göra, men för att ta sig till nästa nivå och verkligen bemästra försäljning på riktigt måste du jobba på kundens sida. En av de finaste komplimangerna jag har fått var när en kund sa så här till en av mina chefer: ”Jag upplever det att som att Ehsan sitter på samma sida om förhandlingsbordet som jag”. 

Framtidsmediagruppen är kända för sin starka sammanhållning och Ehsan tror att det beror på att medarbetarna vet att det är möjligt att få en plats i toppen utan att behöva tackla andra på vägen. 
– En bra säljare tävlar bara med sig själv och på det viset behöver man inte ha vassa armbågar. I stället för att fokusera på andra kan du fokusera på dig själv och fråga dig var din maxnivå ligger och hur du kan göra för att höja det taket. De som säger att de kan allt ljuger. Min högstanivå är i alla fall långt ifrån uppnådd.

Vill du jobba på Story Media? Skicka in din ansökan här

Ehsans tips: 5 saker som kan hjälpa dig att nå dina mål

1. Lär dig produkten både innantill och utantill.
Om du inte tror på produkten kommer förmodligen inte kunden att göra det heller. Var rejält påläst så att du kan svara på alla frågor som kunderna kan tänkas ha.

2. Tänk långsiktiga samarbeten från start.
Få kund att förstå att det vi gör nu är ett första steg till något långsiktigt. De flesta vill hitta ett långsiktigt samarbete, det sparar både tid och pengar för alla parter.

3. Dela med dig av dina erfarenheter och tips.
Ingen säljare har exakt samma säljstil. Om du får in en bra deal – fundera på vad det var som gjorde att kunden sa ja. Dela med dig av tipset till dina kollegor; det kommer att göra att de vill dela med sig till dig.

4. Anordna tävlingar för dig och dina kollegor.
Tävlingar sporrar de flesta säljare. Genom att tävla om antal offerter ut eller affärer in kan öka energin på säljgolvet. Glöm dock inte att den enda du egentligen tävlar mot är dig själv.

5. Ha kul på jobbet.
Det låter klyschigt, men om du har roligt kommer du att kunna förmedla energi och entusiasm även till kunderna. Peppa igång innan jobbet och framförallt ska du alltid gå med en ”ALL-IN-inställning” på jobbet. 

Nu kan du bli Ehsans kollega – sök jobbet som account manager här

Vi är stolta partners till bland andra